M.Sc. Nadja Lorenz
Lehrauftrag: Skills Lab (BA HK)
Lehrauftrag: Wundmanagement II (BA PG)
Lehrbeauftragte Hebammenkunde und Pflege
Dr. phil. Marco Merk
Lehrauftrag: Familienbildung (BA SO, BA MU)
Lehrbeauftragter Soziale Arbeit
Dipl.-Soz.Päd. (FH) Yvonne Söhlmann-Machnik

Lehrauftrag: Gesprächsführung mit Kindern (BA SO, BA MU, BA SOD)
Lehrbeauftragte Soziale Arbeit
Dipl.-Kfm. (Univ.), Counseling (M.A.) Hartmut Meiler
Lehrauftrag: BBB PM Organisationspsychologie
Lehrbeauftragter Pflegemanagement
Dr. med. Willi Unglaub
Lehrauftrag: Suchtarbeit (BA SO, BA MU, BA SOD)
Lehrbeauftragter Soziale Arbeit
Dr. Christian Wehner, Lehrphysiotherapeut M.Sc.
Lehrauftrag: Verstehen und Gestalten von Lernprozessen (BA PT)
Lehrauftrag: Grundlagen Hebammentätigkeit (BA HK)
Lehrauftrag: fachbezogenes Projekt (M PT)
Lehrbeauftragter Physiotherapie und Hebammenkunde
Kristina Heinkele
Lehrauftrag: Diversitymanagement (bb BA Pflegemanagement)
Lehrbeauftragte Pflegemanagement
Politikwissenschaften, Interkulturelle Kommunikation (Univ.) Nilufar Kaviani
Lehrauftrag: Diversitymanagement (bb BA Pflegemanagement)
Lehrbeauftragte Pflegemanagement
Gerontologin (M.Sc.), Gesundheits- und Pflegepädagogin (B.A.) Karin Meixner
Lehrauftrag: Didaktische Kompetenz (bb BA Pflegemanagement)
Lehrbeauftragte Pflegemanagement
Sozialpädagoge M.A. Daniel Engelbrecht

Lehrauftrag: Jugendhilfeplanung (BA SO)
Lehrbeauftragter Soziale Arbeit
Prof. Dr. Thomas Breisach
Lehrauftrag: Grundlagen der BWL in Gesundheitseinrichtungen (bb BA Pflegemanagement)
Lehrbeauftragter Pflegemanagement
Prof. Dr. med. Peter Kummer
Lehrauftrag: Störungsspezifische Vertiefung III - Teilbereich Dysphagie (BA LP)
Lehrbeauftragter Logopädie
Pflegepädagogik (B.A.) Rita Werther
Lehrauftrag: Skills Lab (BA HK)
Lehrbeauftragte Hebammenkunde
B.mus., Chorleiterin Kathrin Giehl
Lehrauftrag: Stimmbildung - Sprecherziehung (BA MU)
Lehrbeauftragte Soziale Arbeit
Notfallsanitäter Branko Kotzerke
Lehrauftrag: Erste Hilfe (BA PG, BA HK)
Lehrbeauftragter Pflege und Hebammenkunde
M.Sc. Pflegewiss. Katharina Sedmak
Lehrauftrag: Kommunikation und Beratung von Menschen mit komplexen Beeinträchtigungen (BA PG)
Lehrauftrag: Beratung und Patientenedukation (MA HK, MA PT, MA LP)
Lehrbeauftragte Bachelor Pflege, Master Hebammenkunde, Physiotherapie und Logopädie
Dr. med. Diana Buss
Lehrauftrag: Frauenheilkunde (BA HK)
Lehrauftrag: Pathologische Schwangerschaft, Geburt, Wochenbett (BA HK)
Lehrbeauftragte Hebammenkunde
Dr. rer. pol., Dipl.-Kfm. (Univ.) Wolfgang Gnann
Lehrauftrag: Ökologie und Ökonomie (BA PG)
Lehrbeauftragter Pflege
Kriminologe (M.A.), Sozialpädagoge (B.A.) Manuel Huber-Melle
Lehrauftrag: Aggressionstheorien (BA SO, BA MU, BA SOD)
Lehrauftrag: Konfliktmanagement, Eskalation und Deeskalation (BA SO)
Lehrbeauftragter Soziale Arbeit
Dr. med. Maximilian Klein
Lehrauftrag: Kinderheilkunde (BA HK)
Lehrbeauftragter Hebammenkunde
Janina Scheidl

Studying Abroad - Outgoing Students
Consultations take place mainly by e-mail and during the following office hours:
- Zoom office hours: Tuesday, 2-4 p.m. (access link in the ELO course Das theoretische Auslandssemester+)
- Office hours (in person and via phone): Wednesday, 2-4 p.m.
- Zoom office hours: Thursday, 10 a.m.-12 p.m. (access link in the ELO course Das theoretische Auslandssemester+)
Coordinator Outgoing Students (Studying Abroad)
Verena Nirschl
Contact Internships Abroad
Anne Groll

Deputy Head
(Areas of Responsibility: Partnerships – Guest lecturers – Staff mobility)
Part-time: Tues, Wed, Thurs, in the mornings
Deputy Head
(Areas of Responsibility: Partnerships – Guest lecturers – Staff mobility – Erasmus+ KA 171)
Daniela Paulat

Studying Abroad - Outgoing Students:
- Management of Erasmus+ funding for studying abroad
- Blended Intensive Programmes
- Erasmus coordination
Office Hours (no prior registration necessary):
- Mondays, 9 - 10.30 a.m. (in person in D 115 or by telephone)
- Tuesdays, 8:30 - 9:30 a.m. (in person in D115 and via zoom)
- Thursday, 9:30 - 10:30 a.m. (in person in D115 and via zoom)
(access links for the Zoom office hours are in the ELO course Das theoretische Auslandssemester+)
and by appointment!
Please note: No office hours from 8 - 15 September 2025 due to a business trip
Erasmus Coordinator
- Management of Erasmus+ funding for studying abroad
- Erasmus coordination
Elisabeth Schmid

Head of the International Office
Head of the International Office
Dr. Andrea Nuißl

Contact for International Prospective Students und Refugees
Information for international prospective students: international-applicants(at)oth-regensburg.de
Registration for preparatory German language courses: anmeldung_df(at)oth-regensburg.de
Open office hours:
Monday, 9-11 a.m. in room D 217
Contact for International Prospective Students und Refugees
Andromeda-Ludmila Liberiou

Contact for International Degree-Seeking Students and Refugees
Contact:international-students(at)oth-regensburg.de
Office hours (in person or by prior arrangement via Zoom): Wednesdays, 9.30-11.00 a.m.
PLEASE NOTE:
There is no office hour on 9 July.
Due to holidays there is no office hour in August.
Contact for International Degree-Seeking Students and Refugees
Claudia Trotzke

Project Coordinator OTH BRIDGE
No advisory service for students
Project Coordinator OTH BRIDGE
Katja Eckhardt

Career Service for International Degree-Seeking Students (advice on how to find an internship or job, internship/job application checks, workshops)
Contact: international-students(at)oth-regensburg.de
On holiday until 1 October 2025.
Career Service for International Degree-Seeking Students
Catherina Ertl

Internships Abroad
Consultation takes place mainly by e-mail and during the open office hours:
- Mondays, 10-11 a.m. (via Zoom; access link in the ELO course Auslandspraktikum (Internship abroad))
- Wednesdays, 9-10 a.m. (in person in room D 115)
Consultation application for an internship abroad:
by appointment (by e-mail)
Questions about the internship abroad:
outgoing-praktikum(at)oth-regensburg.de
Contact Internships Abroad
Andrea Reindl (Reia)

Mikrocontrollertechnik, Informatik 2, Forschungsmethodik und Seminar
Mikrocontrollertechnik, Informatik 2, Forschungsmethodik und Seminar
Kristina Saiakhova
Project team member ‘Digitalisation of research administration’
Prof. Dr.-Ing. Susanne Hipp (Hip)

Fundamentals of Electrical Engineering, High Frequency Technology, Applied Microwaves
Function:
Head of laboratory high-frequency engineering
Member of the Faculty Council
Women's representative
Professor for Fundamentals of Electrical Engineering, High Frequency Engineering and Applied Microwaves.
Karin Schlecht

Admissions and Organisation Office
Prof. Dr. Thomas Groll

Strategisches und Internationales Management
News
Team

Carolina Andree is a student assistant at the Faculty of Business Administration and supports Theresa Bauer in the creation of the vhb course "Lean Startup“.
Theresa Bauer is a research assistant at the Faculty of Business Administration. She is responsible for the creation of the vhb course "Lean Startup" as well as the supervision of the vhb course "Design Thinking".
Lina Grob and Viktoria Kropp are both student assistants at the Faculty of Business Administration and support Prof. Dr. Thomas Groll with scientific research and analysis.
Dr. Kendra Pöhlmann is a research assistant at the Faculty of Business Administration supporting research activities in the field of sustainability. She is part of the team of Professor Groll.
Teaching, research & practice
Notes for students
Career
Understanding of the subject / Philosophy
MBA Gillian Schimming

Faculty Assistant
Faculty officer
Prof. Dr. Sebastian Fischer

Member of the Examination Board
Member of the Examination Board
Computer Science and System Security
Teaching
Teaching areas
- Cybersecurity
- Internet of Things (IoT)
- Programming
- Basics of computer science
courses in ELO
- Computer Networks
- Computer Architektur
- Grundlagen der Informatik 2
- Informationssicherheit und Compliance
- IoT Security
- Programming 1
- Technical Fundamentals of Informatics
Theses
- Hands-on Learning Platform Cybersecurity (IoT)
- Security investigations of IoT devices
- Current topics
Research
Research interests
- Cybersecurity
- Internet of Things (IoT)
- IT Forensics
- Standards and guidelines
Prizes, certificates, patents
- Certificate in University Teaching Bavaria (2020)
- Funding Award for Innovation and Quality in Teaching: "Learning Level Reflection through Automated Online Tests" (2022)
- SMART vhb grant: "Understanding and using C/C++ compilers, linkers, editors and IDEs" (2022)
Prof. Dr. Markus Westner

Business Administration, Consulting, Project Management, Strategic IT Management, Research Methods
Dean of Studies / International Coordinator
Beauftragter für internationale Studiengangsentwicklung
Prof. Dr. med. Georgios Raptis

International Coordinator
Informatics / Digital Health
Prof. Dr. Alixandre Santana
Professor for Computer Science
Professor for Computer Science
Prof. Dr. Stefan Körkel

Professor for Mathematics
Applied Mathematics with focus on Optimization
Prof. Dr. Kai Selgrad

Computer graphics, programming
Aktuelle Einsichtstermine (W24)
Die Klausureinsicht für das Wintersemester findet an folgenden Terminen statt
- am 27.03. ab 15:15
- am 2.4. ab 15:30
jeweils im Grafiklabor, first come, first served :)
Lehre im Winter 2024/25
- Fortgeschrittene Computergrafik (Ray Tracing & Globale Beleuchtung), MIN
- Programmierpraktikum, IN
- Programmieren 1 in C, KI/DS
- Funktionale und Meta Programmierung, FWPM
Dipl.-Math., M.Comp.Sc. Beate Mielke
Lecturer
Lecturer
Michael Hafner
Lehrbeauftragter
Prof. Dr. Frank Herrmann

Professor Dr. Frank Herrmann was born in Münster, Germany, and studied computer science and mathematics at RWTH Aachen University, where he received a diploma in computer science in 1989. During his time at the Fraunhofer Institut IITB in Karlsruhe, he received his PhD in 1996 on resource planning problems. From 1996 to 2003 he worked at SAP AG in various positions, most recently as director. In 2003 he became professor of production logistics at the Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg. He researches algorithms and optimisation models for operational production planning and control.
He has been dean of the faculty since October 2022.
Dean
Professor for Production Planning and Control
Teaching
Teaching areas
- Quantitative methods in operational production planning and control
- Business informatics
Lectures:
- Current Lectures:
- Production Planning and Control
- Advanced Production Planning
- Previous lectures: see here
Final theses
202420232022202120202019201820172016201520142013201220112010200920082007200620052004
Research
Research interests
For operational production planning and control:
- Quantitative methods.
- (Stochastic) optimisation (models and solution methods).
- Simulation.
- Case studies.
Laboratory(s)
- LIP
- Innovation Center for Production Logistics and Factory Planning (IPF)
- Competence Center for Software Engineering (CC-SE)
Competences
- Focus:
- The main areas of projects and experience can be summarised by IT in logistics. The focus here is on planning problems and inventory management. On the one hand, the decision problems for production planning and control and, on the other, the logistics processes (i.e. warehousing and transport through to supply chain management) are considered. Suitable algorithms for this are offered in today's Enterprise Resource Planning Systems (ERP systems), whose behaviour is controlled by parameters. It is well known that the quality of the business processes controlled by ERP systems depends on these algorithms and, above all, on the parameter settings. I am therefore working on the further development of existing algorithms and the optimisation of parameter settings.
- As standard software is increasingly being used to control business processes, my application-oriented research takes into account the state of the art of standard software with regard to its technology and, above all, the business processes it can support. In any case, an application-orientated approach should also focus on the use of such systems. This leads to the consideration of operational issues as well as the selection and introduction of standard software.
- Data processing systems are used in companies to provide information technology support for business processes. A consideration of IT in logistics is incomplete without taking the corresponding business processes into account. That is why the consideration of business process analysis, design and optimisation rounds off my main areas of work.
- Processing of research projects within the framework of co-operative PhDs.
- IT for companies
Prof. Dr. Martin Weiß

Associate Dean
Vice Dean
Professor for Numerical mathematics
Claudia Durchholz
Secretary
Secretary
Prof. Dr. Felix Schwägerl

Chair of the exam board International Computer Science
Global Software Engineering
Julia Greil

Incoming Exchange Students
Contact for incoming exchange students:
incoming-international(at)oth-regensburg.de
Office hours:
- Monday, 1:30 p.m. - 2:30 p.m. in room D113 (in person)
- Wednesday, 2:30 p.m. - 3:30 p.m. via Zoom (virtual, only for exchange students)
Coordinator Incoming Exchange Students
Prof. Dr. Katherine Gürtler

Dean
Dean of the Faculty of Applied Natural Sciences and Cultural Studies
Intercultural Communication and English,
Foreign Languages Programme
Beauftragte für Fremdsprachenausbildung
Tamara Peterlik
Examinations and Internships Office
Michaela Pielmeier
Examinations and Internships Office
Barbara Reisbeck
Examinations and Internships Office
Iris Reisch
Head of the Department of Studies
Member of the Legal department
Sabine Reuschel
DV-Organisation
Melanie Dalm

Admissions and Organisation Office
Veronika Schardt
Examinations and Internships Office
Ralph Rosenmeier
Admissions and Organisation Office
Armin Schnupfhagn
Student card administration, internships administration
Sabrina Vogel

Examinations and Internships Office
Tobias Kauzner
Examinations and Internships Office
Examinations and Internships Office
Verena Obermeier

Admissions and Organisation Office
Member of the Staff Council
Sabine Flierl
Examinations and Internships Office
Examinations and Internships Office
Daniela Schmeißer
Admissions and Organisation Office
Sandra Mühlbauer
Admissions and Organisation Office
Susanne Britzl
Examinations and Internships Office
Bettina Danisch
Admissions and Organisation Office
Helene Kling
Admissions and Organisation Office
Steffen Krause
Examinations and Internships Office, data protection officer for the department
Andreas Lehnerer
DV-Organisation
Vera Littkopf
Examinations and Internships Office
Dominik Dechant
Admissions and Organisation Office, website content administrator, safety officer
Prof. Dr. Corinna Kaulen

Semiconductor chemistry and materials, synthesis and characterization of nanomaterials
Head of:
- Competence Center Nanochemistry
- Laboratory Chemistry II
Semiconductor chemistry and materials, synthesis and characterization of nanomaterials, Competence Center Nanochem
Master MEM
Contact Master MEM
Prof. Dr.-Ing. Philipp Keil

Environmental analysis and construction chemistry
Applied and technical chemistry
Environmental and process engineering
Multi-phase thermodynamics
Phase equilibria
Thermal analysis
Lessons and room planner
Public relations representative
Environmental analysis and construction chemistry, applied and technical chemistry, environmental and process engineering, multi-phase thermodynamics, phase equilibria, thermal analysis, lessons and room planner, public relations representative
Prof., Dr. rer. nat., Dipl.-Phys. Peter Bickel
Physics
Professor of the Faculty of Applied Natural and Cultural Sciences
Physics
Representative for laser safety
Laser protection
Prof., Dr.phil., M.A. Politik- u. Wirtschaftsw. Markus Bresinsky

Foreign representative, study advisor B.A. IR, spokesman for the B.A. study program commission IR, member of the faculty council
Member of the Senate, rapporteur for the university management in the appeal process
Department of International Politics and Social Sciences
Foreign representative, study advisor B.A. IR, spokesman for the B.A. study program commission IR, member of the faculty council, member of the senate, rapporteur for the university management in the appeal process, Department of International Politics and Social Sciences
Veranstaltungen und Vorträge
2024
19.04. NACHT.SCHAFFT.WISSEN: Durchführung einer Krisenstabsübung zum Thema “Humanitäres Krisenmanagement“ und Vorstellung des Studiengangs International Relations an Management
29.04. - 03.05. Online Teilnahme an der Humanitarian Networks and Partnerships Weeks (HNPW)
13.05. - 16.05. Durchführung der Krisensimulationsübung Valiant GLOBE
06.06. - 20.06. Multilateral Diplomacy Workshop von Prof. Juan Palacio der Universidad de Antioquia
10.06. - 09.07. Austauschprogramm mit der Clemson University
03.12. Peter Schäfer; Civil-Military Cooperation Centre of Excellence (CCOE); Gastvortrag zum Thema “CIMIC: A Necessary Evil or an Obsolete Framework? Challenging the Role of Civil-Military Cooperation in Modern International Relations”
07. - 14.10. Emmet Foley; Dublin City University; Gastvorlesungsreihe zum Thema “Counterinsurgency”
16.12. – 17.12. Teilnahme am Vorbereitungsworkshop zur Vorbereitung an der Planübung „Die Wehrverwaltung im Auslandseinsatz“ an der Hochschule des Bundes in Mannheim
26.11. – 28.11. Durchführung der Krisensimulationsübung Wired GLOBE Tabletop
13.05. – 16.05. Durchführung der Krisensimulationsübung Valiant GLOBE
28.05. Erwin Langer; Bundesamt für Bevölkerungsschutz und Katastrophenhilfe; Gastvortrag zum Thema „Zivile Verteidigung/Zivilschutz“
16.05. Dr. Martin Jeřábek; University of West Bohemia Pilsen, Gastvorlesung zum Thema „Zeitenwende 2022" - der Weg zu einer Veränderung der deutschen strategischen Orientierung?"
04.04. Prof. Dr. Vladimir Filipović; Libertas International University in Zagreb; Gastvorlesung zum Thema „The Role of the United Nations in International Relations"
Prof., Dr. rer. soc., MBA Wilfried Dreyer
International action competence
International action competence
Prof., Dr. rer. nat., Dipl.- Phys. Rupert Schreiner

Applied physics and microsystems technology
Applied physics and microsystems technology
Prof. Dr. Julia Hartmann
Professorin
Work and organizational psychology
Member of the ANK Faculty Council
Deputy women's representative of the ANK faculty
Teaching Innovation Professor
Work and organizational psychology; Member of the ANK Faculty Council; Deputy women's representative of the ANK faculty; Teaching Innovation Professor
Prof. Dr. rer. nat. Martin Kammler

Dean of Studies
Dean of Studies
Strahlenschutzbeauftragter
Prof., Dr. phil., Betriebswirt (VWA) Gabriele Blod

Chairwoman of the International Relations and Management Examination Commission
Chairwoman of the General Sciences Commission
Department of Applied Rhetoric and Communication
Chairwoman of the International Relations and Management Examination Commission; Chairwoman of the General Sciences Commission; Department of Applied Rhetoric and Communication
Representative for the AW offer
Sarah Ostermeier

Contact person for international exchange students and guest lecturers regarding housing, administration of deposits and rents
Contact: housing-international(at)oth-regensburg.de
Contact person for international degree-seeking students regarding organisational matters
Contact:international-students(at)oth-regensburg.de
Office Hours:
- Individual Appointments: Click here to book an appointment
NO open office hours in September. Please book an individual appointment.
Housing Coordinator
Prof., Dr. rer. nat. Rudolf Bierl

Head of Sensor Technology - Application Center (SappZ)
Internship representative
aR&D representative
Sensor technology, LabView
Head of Sensor Technology - Application Center (SappZ); Internship representative; aR&D representative; Sensor technology, LabView
Prof. Dr.-Ing. Matthias Ehrnsperger
Edge AI and cooperative systems
Katja Treiber

Faculty office ANK
Faculty office ANK
Beatrice Lührmann

Faculty office ANK (AW Coordination & Administration IR)
Chairwoman of the university's staff council
Faculty office ANK (AW Coordination & Administration IR)
Chairwoman of the staff council, employee group representative
Ulrike Schindler

Faculty office ANK
Faculty office ANK
M.Sc. Gudrun Seebauer
International Affairs Officer
Lecturer MEM
International Affairs Officer; Lecturer MEM
M.A. Laura Petersen

Faculty advisor
Faculty advisor
Dipl.-Psych. Ulrike de Ponte

Scientific management IHaKo / Part Psychology
Serious play, intercultural psychology, methods (quantitative and qualitative) and method development
Women's representative
Club headquarters intcom e.V. - support association for intercultural communication
Scientific management IHaKo/Part Psychology, Intercultural psychology and qualitative methods, Serious play, methods (quantitative and qualitative) and method development, Women's representative, Club headquarters intcom e.V. - support association for intercultural communication
Dr. Marcus Graf

Managing Director
Dipl. Ing. (FH) Marion Fuchs

Clean room, Technology
Clean room, Technology
Prof. Dr. Ioana Serban

Applied physics and simulation of semiconductor structures
Applied physics and simulation of semiconductor structures
M.Eng. Mirjam Wagner

Reinraum, Technologie, Mikrosystemtechnik
Ersthelferin
Derzeit nicht im Haus
Reinraum, Technologie, Mikrosystemtechnik Ersthelferin
Thomas Zimmermann
Workgroupmanager
Maintenance and repair of facilities in laboratories
Workgroupmanager and maintenance and repair of facilities in laboratories
Christoph Fischer
Employee sensory application center
Employee sensory application center
Johannes Fischer
Laboratory engineer
Employee sensory application center
Laboratory engineer and employee sensory application center
Andreas Gschossmann
Development engineer
Employee sensory application center
Development engineer and employee sensory application center
Peter Hausler

Employee sensory application center
Employee sensory application center
Dagmar Hornik

Clean room, technology, first responder
Clean room, technology, first responder
Dipl.-Ing. (FH) Jürgen Kolouch

Microsystems technology, Sensors
Head of department
Microsystems technology, Sensors; Head of department
Tobias Wolf
Industrial master chemist, responsible for chemical warehouse T010, chemical laboratory T011, analytical preparation T021 and analytical laboratory T022, chemical management and gas supply
Industrial master chemist, responsible for chemical warehouse T010, chemical laboratory T011, analytical preparation T021 and analytical laboratory T022, chemical management and gas supply
Thomas Zimmerer
Internship in construction chemistry,
basic chemistry and analytical chemistry
Internship in construction chemistry, basic chemistry and analytical chemistry
Employee representation
Agate Bucher

Clean room, technology
Clean room, technology
Sven Lange

Laboratory optics, laboratory physics
Sarah O´Sullivan
Teacher for special tasks in the field of English
Technical English
Teacher for special tasks in the field of English; Technical English
Julie Rohleder

IRM English
AW Business English
IRM English; AW Business English
Johanna Schröder
Research consultant
Research consultant
M.Sc. Valerius Abb

Work area: Optics, Analytics
Work area: Optics, Analytics
Tobias Schwarz
Work area: electrocatalysis
Work area: electrocatalysis
M. Sc. Simon Jobst
Mitarbeiter Sensorik-ApplikationsZentrum
Employee Sensor Application Center
Dr. Marion Bedi-Visschers
cultural history, intercultural and cross cultural analysis, interreligious dialogue,
areas of expertise: West Balkan, Middle East, West Africa/East Africa, Greater India
Student advisor in the Master of Intercultural Management
cultural history, intercultural and cross cultural analysis, interreligious dialogue, areas of expertise: West Balkan, Middle East, West Africa/East Africa, Greater India; Student advisor in the Master's program in Intercultural Management
Rita Elrod
Office: H016 | Laboratories I103 and I101
Applied Physics for Mechanical Engineering
Physics for Renewable Energy Systems
Building Physics - Acoustics
Head of the physics practical course
Office: H016 | Laboratories I103 and I101; Applied Physics for Mechanical Engineering; Physics for Renewable Energy Systems; Building Physics - Acoustics; Head of the physics practical course
Florian Olbrich
Development Engineer
Employee Sensor Application Center
Development Engineer; Employee Sensor Application Center
Cristian Babut
Clean room, chemistry
Clean room, chemistry
M.A. Birgit Honikel

Teacher for special tasks:
Spanish (AW and IRM)
Teacher for special tasks: Spanish (AW and IRM)
Thomas Rück
Employee Sensor Application Center
Employee Sensor Application Center
Prof. Dr. Simone Weikl

AI for Infrastructure and Urban Development
Teaching
- Fields of teaching:
- Artificial Intelligence for Infrastructure and Urban Development
- Operations Research / Optimisation
- Lectures on ELO:
- Final theses:
The theses explore methods of artificial intelligence in the application areas of transport and mobility of the future, energy, infrastructure and urban development.
You can find advertised topics and further information on ELO.
Please contact by e-mail.
Research
- Research interests:
The Artificial Intelligence for Infrastructure and Urban Development research area investigates how Mathematical algorithms and machine learning methods can be used together with new data sources to optimise infrastructures in the areas of transport, future mobility and energy, as well as for sustainable urban development. Innovative methods are being developed to better understand, plan and manage infrastructures and cities. The focus here is on- Data analysis, fusion and extrapolation
- Planning, expansion and optimisation
- State prediction
- Pattern, damage and deficit recognition
- Dynamic control and proactive utilisation and usage management
- Research centre: Regensburg Center for Artificial Intelligence (RCAI)
Career
- Promotion:
- 2015: Degree as Dr.-Ing., Department of Transport Engineering (Civil Engineering), University of the Federal Armed Forces Munich
- Studium:
- 2006 – 2011: Degree in Mathematics at the Technical University of Munich and Aarhus University (Denmark)
Minor subjects: Computer Science, Economics
Specialisations: Optimisation, Numerics - 2011: Degree in mathematics
- 2006 – 2011: Degree in Mathematics at the Technical University of Munich and Aarhus University (Denmark)
- Professional experience:
- 2023 – today: Research Professor for AI for Infrastructure and Urban Development, OTH Regensburg
- 2023 – 2024: Parental leave
- 2021 – 2023: Postdoctoral researcher and research group leader in traffic engineering, TU Munich
- 2015 – 2021: Technical project manager in the field of data analytics and software development for on-demand mobility services, BMW Group, Munich
- 2012 – 2015: Research assistant / doctoral candidate in traffic engineering, University of the Federal Armed Forces Munich
- External memberships:
- Verein der Freunde der OTH Regensburg
- Vereinigung der Straßenbau- und Verkehrsingenieure in Bayern e. V.
Awards
- 2024: D. Grant Mickle Award, “Outstanding paper Transportation Research Board 2023 in the field of Operation and Maintenance”
- 2016: Research Prize of the University of the Federal Armed Forces Munich
- 2013: Mobil.tum Best Paper Award
Prof. Dr. Peter Maria Wirtz
Mathematics with focus on statistics
Teaching
Fields of teaching
- Probability theory
- Statistics
- Linear algebra
- Calculus
- Differential geometry
Lectures on ELO
- Probability theory and statistics 1 & 2
- Statistical methods
- Linear algebra 1 & 2
- Calculus 1 &2
- Differential geometry
- Mathematics 1 & 2
Research
Research interests
- Probability theory
- Statistics
- Multilinear algebra
- Differential geometry
- Theoretical physics
- Astronomy
Career Path
Academic Studies
- Study of mathematics and physics (minor subject) at the Saarland University
Graduation
- Graduation at the University of Erlangen-Nuremberg
Occupational experience
- Scientific assistant at the computer centre of the Saarland University
- Scientific assistant at the University of Erlangen-Nuremberg
- Biostatistician at the department of clinical research at Hoechst AG, Frankfurt/Main
- Professor of mathematics (with main emphasis on statistics) at OTH Regensburg
Activities in specialist organizations
- Consultant for the selection committee at the German Academic Scholarship Foundation (Studienstiftung des deutschen Volkes e. V.)
- Consultant and mentor for the Max-Weber-programme
- Member of the Elite Network Bavaria
Prof. Dr. -Ing. Johannes Reschke (Rej)

Self-learning and Adaptive Systems
Function:
Co-Head of laboratory Smart Embedded Systems
Foreign representative of the faculty
Chairman of the examination committee Bachelor International Electrical Engineering (IEE)
Professor of Self-learning and Adaptive Systems
Ludmilla Reger

Responsible Staff Member MEM-GATE
Faculty Assistant ANK for the degree programmes
- Master Electrical and Microsystems Engineering (MEM)
- Bachelor International Relations and Management (IRM)
Responsible Staff Member MEM-GATE
Faculty Assistant ANK
for the degree programmes
- Master Electrical and Microsystems Engineering (MEM)
- Bachelor International Relations and Management (IRM)
Tobias Zankl
Clean room, technology
Clean room, technology
Tanja Rexhepaj

Networking
Elke Kirchner

Projectmanager / HISinOne RES
Gabriele Lang

Projectmanager
Michaela Frint

Research Manager (EU research projects)
Alena Baresova Portela

Team assistance
Mirijam Lorch

Team assistance
Bettina Uth

Networking
Dr. Juliane Huber

Co-Managing Director
Research Manager (public research projects)
Regina Kamalova

Assistant
Karin Zitterbart

Research Manager (public research projects)
Prof. Dr. rer. pol. Nina Leffers

Prodekanin
Internationale Unternehmensführung und Prodekanin der Fakultät
Stellvertretende Beauftragte für die Gleichstellung von Frauen in Wissenschaft und Kunst; Ansprechperson zum Schutz vor sexueller Belästigung und sexualisierter Gewalt
M.A. Jenny Bingold
Coordinator International Students / Programme Manager Master International Management
Coordinator International Students / Programme Manager Master International Management
Prof. Dr. Johannes Wild

Applied physics, Packaging of semiconductor devices, Optical sensor technology
Prof. Dr. Stephan Scheele
Theoretical Computer Science and Artificial Intelligence
Prof. Dr. Ahmet Kara
ICS Academic Advisor
ICS Academic Advisor
Prof. Dr. Titus Dose
Industrial Placement Coordinator ICS
Member of the Examination Board ICS
Theoretical Computer Science
Julia Bergmüller

Research Manager (economic projects, EU research projects)
Prof. Dr. Oliver Steffens

Vizepräsident für Forschung und Internationales
Vizepräsident für Forschung und Internationales
Professor für Angewandte Physik/Bauphysik
B.Eng. Eva Schmaußer

Research Manager (public research projects)
Prof. Dr. Sebastian Stadler

User Experience für digitale Produkte und ⠀ Virtual Reality
Abschlussarbeiten
Studierende, die Interesse an einer Betreuung ihrer Abschlussarbeit durch mich haben, tragen sich bitte zunächst in meinen ELO-Kurs "Informationen und Sprechstunde Prof. Stadler" ein. Dort finden Sie alle wichtigen Informationen zu Ablauf, Voraussetzungen und Anforderungen.
Bitte lesen Sie diese Informationen sorgfältig durch, bevor Sie sich für einen Termin in meiner Sprechstunde anmelden.
Link zum ELO-Kurs: https://elearning.oth-regensburg.de/course/view.php?id=6134
Prof. Dr. Filippo Riccio

Applied Mathematics
Prof. Dr. Christoph Höller

Vice Dean
Chairman of the Examination Commission for Microsystems Technology / Sensors and Analytics / Environmental and Industrial Sensors
Building physics, signal processing, applied physics
Vice Dean, Chairman of the Examination Commission for Microsystems Technology / Sensors and Analytics / Environmental and Industrial Sensors Building physics, signal processing, applied physics
Prof. Dr. phil. Thomas Kriza

Digitalization, technology consequences and applied ethics
Digitalization, technology consequences and applied ethics
Ana Mendez de Vigo
Employee for internationalization
Employee for internationalization
Nele Hansen
Contact International Degree-Seeking Students IM
Program Coordinator BSc International Computer Science
Ute John-Unterburger
Management Open Regional Campus
Management Open Regional Campus
District office Kelheim - Economic Development
Prof. Dr. Martin Sachenbacher
Theoretical computer science and quantum computing
Prakhar Bhardwaj
Scientific Staff Member AI for Infrastructure and Urban Development
Tobias Klama
Scientific staff member for laboratories at the Prüfening site
Alizée Bertrand

EU Coordinator ARTEMIS Project
EU Coordinator ARTEMIS Project
Marco Krakowitzer

Project Team Member ARTEMIS
Currently no advisory service for students
Project Team Member ARTEMIS
Karsten Juranek
Working student
Working student
Manuel Glondys
Project staff Instructional Designer@vhb
Referent für digitale Lehrtechnologien
Ansprechpartner für Virtuelle Hochschule Bayern (vhb)
Die Virtuelle Hochschule Bayern fördert das Projekt „Instructional Designer für hochschulübergreifende Online-Lehrangebote“ und unterstützt im Rahmen eines zweijährigen Pilotprojekts bis zu 20 Projektstellen an den Trägerhochschulen im Bereich Mediendidaktik und Medientechnik.
Projektlaufzeit: 01.08.2024 – 31.07.2026.
Consultant for digital learning technologies
Contact for Virtuelle Hochschule Bayern (vhb)
Anna Simon (geb. Zehentbauer)
System management LMS
Contact for the Learning Management System ELO (moodle)
System Management LMS
Claudia Villalobos
Consultant for digital teaching technologies
Consultant for digital teaching technologies
Contact for Berufsbegleitendender Bachelor Soziale Arbeit
Dr. Fang Zhao
Consultant Future Skills
Consultant Future Skills
Yannick Rodrian
Consultant for digital teaching technologies
Contact for teaching innovation funding and audio production
Consultant for digital teaching technologies
Antje Nissler
Managing consultant
Managing consultant
Dr. Irina Augustin
Vice Managing consultant
Contact for the project ii.oo - Implementing digital competence oriented testing
Vice Managing consultant
Verena Horrmann
Consultant for new teaching and learning formats
Contact Micro-credentials
Consultant for new teaching and learning formats
Anastasiia Durygina

Implementation and optimisation of processes and pipelines for the exchange programmes within the framework of the ARTEMIS university alliance in the mobility software Mobility Online
IT specialist for exchange programmes (ARTEMIS Project)
Prof. Dr. med. Solveig Groß

Hebammenkunde, Humanmedizin
Hebammenkunde, Humanmedizin
BA Hebammenkunde
Ansprechpartner BA Hebammenkunde
Prof., Diplom-Rhythmikerin Tamara McCall

Musik- und Bewegungspädagogik
Musik- und Bewegungspädagogik
Prof. Dr. Katharina Lehner
Therapiewissenschaft
Studiengangleitung M.Sc. Logopädie
Studiengangleitung M.Sc. Physiotherapie
Therapiewissenschaft
Prof. Dr. Manuela Brandstetter
Soziale Arbeit
Soziale Arbeit
Prof. Dr. jur. Matthias Kurbel
Recht in der Sozialen Arbeit
Datenschutzkoordinator der Fakultät SG
Recht in der Sozialen Arbeit
Prof. Dr. phil. Christiane Wissing
Pflegewissenschaft
Pflegewissenschaften
Prof. Dr., M.A. Michael Garkisch
Soziale Arbeit und Digitalisierung
Leiter des EDV Labors der Fakultät SG
Wissenschaftlicher Projektleiter Hightech x Sozialwirtschaft Bayern (gefördert durch den Freistaat Bayern)
Soziale Arbeit und Digitalisierung
Prof. Dr. Klaudia Winkler

Psychologie (Entwicklungspsychologie, klinische Psychologie)
Prof. Dr. phil., Dipl.-Psych. Katja Stäbler
Psychologie (Klinische Psychologie, Allgemeinpsychologische Grundlagen)
Vorsitzende der Prüfungskommissionen BA SO und BA MU
Mitglied des Fakultätsrats SG
Leiterin des Labors für Psychologische Diagnostik
Psychologie (Klinische Psychologie, Allgemeinpsychologische Grundlagen)
Prof. Dr. med. ,M.A. Thomas Krause
Medizinische Grundlagen (Schwerpunkt Psychiatrie)Sprecher der Arbeitsgruppe Kinder und psychisch kranke Eltern (KupkE)
Medizinische Grundlagen (Schwerpunkt Psychiatrie)
Prof. Dipl.-Rhythm., Dipl.Musiklehrerin Renate Kühnel
Musik- und Bewegungspädagogik
Studiendekanin
Leiterin des BA-Studiengangs Musik- und bewegungsorientierte Soziale Arbeit
Studienfachberaterin BA MU
Mitglied des Fakultätsrats
Musik- und Bewegungspädagogik
Prof. Dr. rer. cur. Annette Meussling-Sentpali
Pflege / Pflegewissenschaft
Beauftragte für den zentralen Entwicklungsschwerpunkt Gesundheit
Studiengangleiterin berufsbegleitender Bachelor Pflegemanagement
Studiengangleiterin Master Advanced Nursing Practice (AN)
Pflege / Pflegewissenschaft
Beauftragte für den zentralen Entwicklungsschwerpunkt Gesundheit
Prof. Dr. rer. medic. Christa Mohr
Pflegewissenschaft
Studiengangleiterin ANP in Kooperation mit der EvHS Nürnberg
Studiengangleiterin Pflege Dual
Studienfachberaterin Masterstudiengang ANP
Prüfungskommissionsvorsitzende Bachelor Pflege, Bachelor Hebammenkunde, Master ANP, Master Hebeammenwissenschaft
Mitglied im Regensburg Center of Health Sciences and Technology (RCHST)
Mitglied im Graduiertenzentrum PZSGT
Mitglied Gemeinsame Ethikkommission der Hochschulen Bayerns GeHBa
Mitglied im Fakultätsrat
Leiterin VR-Labor Pflege
Mitglied im Arbeitskreis Gesunde Hochschule
Pflegewissenschaft
Prof. Dr. habil. Clarissa Rudolph
Politikwissenschaft und Soziologie
Frauenbeauftragte der Fakultät
Forschungsprofessur
Politikwissenschaft und Soziologie
Prof. Dr. phil. Gabriele Scheffler
Straffälligenhilfe, Suchtkrankenhilfe, Wohnungslosenhilfe, empirische Sozialforschung.
Straffälligenhilfe, Suchtkrankenhilfe, Wohnungslosenhilfe, empirische Sozialforschung.
Prof. Dr. jur. Klaus Schneider-Danwitz
Recht in der Sozialen Arbeit
Recht in der Sozialen Arbeit
Prof. Dr. phil., Dipl.-Päd. Irmgard Schroll-Decker
Sozialmanagement und BildungsarbeitMitglied im Fakultätsrat (bis SoSe 2023)
Mitglied im Senat und im Hochschulrat (bis SoSe 2023)
Mitglied im Prüfungsausschuss der Ostbayerischen Technischen Hochschule (bis WiSe 24/25)
Mitglied der Forschungsstelle ForsAS
Studienfachberaterin Master Soziale Arbeit - Inkulusion und Exklusion sowie Bachelor Soziale Arbeit (bis WiSe24/25)
Nachhaltigkeitsbeauftragte der OTH Regensburg (von 2019-2022)
Mitglied in den Prüfungskommissionen (bis 2022): Bachelorstudiengänge Soziale Arbeit
Studiengangleiterin Weiterbildungs-Masterstudiengang "Leitung und Kommunikationsmanagement" (2013 - 2023)
Lehrauftrag: Einführung in die Soziale Arbeit (BA SO, BA MU, BA SOD)
Sozialmanagement und Bildungsarbeit, Lehrbeauftragte Soziale Arbeit
Sozialmanagement und Bildungsarbeit
Prof. Dr., Dipl.-Päd. Barbara Seidenstücker
Soziale Arbeit, Kinder-und Jugendhilfe
Prodekanin
Studiengangleiterin des Studiengangs Soziale Arbeit
Prüfungskommissionsvorsitzende des berufsbegleitenden Studiengangs Soziale Arbeit
Mitglied der Forschungsstelle ForsAS
Soziale Arbeit, Kinder-und Jugendhilfe
Prof. Dr. Dipl.-Psych., Dipl.-Päd. Monika Weiderer
PsychologieVorsitzende der Prüfungskommissionen (BA SO, BA MU)
Psychologie
Prof. Dr. phil., Dipl.-Kulturpäd. Christian Zürner
Soziale Kulturarbeit und KulturmanagementMitglied der Forschungsstelle ForsAS
Soziale Kulturarbeit und Kulturmanagement
Prof. Dr. rer. medic. Norina Lauer
Logopädie, Forschungstheorie
Studiengangleitung Logopädie
Studienfachberatung Logopädie
Sprecherin der Studiengangkommission Logopädie
Vorsitzende der Prüfungskommission Bachelor- und Masterstudiengänge Logopädie und Physiotherapie
Leitung des Labors Logopädie
Mitglied im Regensburg Center of Health Sciences and Technology (RCHST)
Mitglied der Forschungsstelle ForsAS
Mitglied des Promotionszentrums Sozial- und gesundheitswissenschaftliche Gestaltung von Transformationsprozessen
Logopädie, Forschungstheorie
Prof. Dr. phil. Nicolas Schöpf
Bildung und Soziale Arbeit
Dekan der Fakultät Sozial- und Gesundheitswissenschaften
Studiengangleitung BA BS
Beauftragter für das praktische Studiensemester BA BS
Stellvertr. Vorsitzender der Prüfungskommission BA BS
Sozial- und Berufspädagogik, Erwachsenen- und Weiterbildung
Prof. Dr. Andrea Pfingsten
Physiotherapiewissenschaft
Studiengangleitung Physiotherapie
Sudienfachberaterin Physiotherapie
Mitglied in den Prüfungskommissionen: BA Physiotherapie, Logopädie, Pflege und MA Advanced Nursing Practice
Leiterin des Labors Physiotherapiewissenschaft (Teil des Forschungsverbundes RCHST)
Physiotherapiewissenschaft
Prof. Dr. phil. habil. Rainer Schliermann
Erziehungswissenschaften und sozialwissenschaftliche Forschungsmethoden
Mitglied Prüfungskommission BA Soziale Arbeit, Bachelor Musik und bewegungsorientierte Soziale Arbeit
Modulverantwortlicher Basismodul Sozialforschung und Evaluation (berufsbegleitender Master Leitung und Kommunikationsmanagement)
Erziehungswissenschaften und sozialwissenschaftliche Forschungsmethoden
Beauftragter für Inklusion und Ansprechpartner für Antidiskriminierung
Prof. Dr. rer. medic. Dorothea Thieme, MHBA
Pflegewissenschaft
Praxisbeauftragte (BA Pflege)
Pflegewissenschaft
Prof. Dr. phil. Wolfram Backert
Soziale Arbeit mit Schwerpunkt Inklusion, Sozial- und Politikwissenschaften
Soziale Arbeit mit Schwerpunkt Inklusion, Sozial- und Politikwissenschaften
Prof. Dr. Dipl.-Päd, Dipl.-Soz.Päd. (FH) Markus Enser
Methodisches Handeln in der Sozialen Arbeit, Sozialadministration/Sozialmanagement, Sozialarbeitswissenschaft
Mitglied der Forschungsstelle ForsAS
Methodisches Handeln in der Sozialen Arbeit, Sozialadministration/Sozialmanagement, Sozialarbeitswissenschaft
Prof. Dr. habil. Sonja Haug
Empirische Sozialforschung, Soziologie
Vorsitzende der Prüfungskommission und Studiengangleitung für den Masterstudiengang Soziale Arbeit - Inklusion Exklusion
seit Wintersemester 2020/21 Forschungsprofessur an der Ostbayerischen Technischen Hochschule (OTH) Regensburg
Leitung Kompetenzzentrum Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
Empirische Sozialforschung, Soziologie - Kompetenzzentrum Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
Prof. Dr. phil., Dipl.-Soz.Päd (FH) Martina Ortner
Migrationssensible Soziale ArbeitMigrationssensible Soziale Arbeit
Ansprechpartnerin für Asyl-, Flüchtlings- und Migrationsthemen
M.Sc. Lena Terlouw

LfbA Hebammenkunde
B.A., M.A. Theresa Straub

Schwerpunkt Forschungstheorie
LfbA Soziale Arbeit
MPH Verena Stengel
Studiengangleitung M.Sc. Hebammenwissenschaft
Wissenschaftliche Mitarbeiterin Hebammenkunde
Sozialpädagogin (M.A.) Stefanie Mörtlbauer

Schwerpunkt Theorie-Praxis-Transfer
LfbA Soziale Arbeit
M.Sc. Carolin Pickl

Advanced Nursing Practice
Praktische Handlungsfelder der Pflege (BA PG)
LfbA Pflege
B.A. Clara Ascher
Skills Lab, Praxisbegleitende LV, Schwangerschaft und Wochenbett (BA HK)
LfbA für Hebammenkunde
Berufspädagogin - Gesundheit und Pflege (M.Sc.) Andrea Geiger (geb. Sattler)

Praktische Handlungsfelder der Pflege (BA PG)
LfbA Pflege
Dipl.-Kulturwiss. (Univ.), Dipl.-Musikerz. Maike Berndt-Zürner

Mitglied der Forschungsstelle ForsAS
Ansprechpartnerin Alumni der Fakultät
Kulturvermittlung, Projektarbeit/-management im Sozialen Kontext
LfbA Soziale Arbeit
Dipl.-Päd. (Univ.), Kunstpädagogin (M.A.) Claudia Lermer

Leiterin des Labors: Werkraum
Kunstpädagogik, Kunst im Sozialen Kontext, Projektarbeit
LfbA Soziale Arbeit
Dipl.-Soz.Päd. (FH) Günther Schumertl

Sozialarbeit, Sozialpädagogik, Praxisorientierte Ausbildung
LfbA Soziale Arbeit
Multimediadidaktik (M.A.), Dipl.-Soz.Päd. (FH) Uwe Stritzel
Leiter des Medienlabors
Medien und Medienpädagogik
LfbA Soziale Arbeit
AkadOR Dipl.-Päd.(Univ.), Dipl.-Soz.Päd. (FH) Martin Zauner

Mitglied im Fakultätsrat der Fakultät Angewandte Sozial- und Gesundheitswissenschaften
Mitglied im Senat und im Hochschulrat der OTH
Wissenschaftlicher Leiter der Weiterbildung „Mediation“ des ZWW
Soziale Arbeit, Praxisorientierte Ausbildung
LfbA Soziale Arbeit
Prof. Dr. Oliver Sterz

Theoretische Elektrotechnik, Grundlagen der Elektrotechnik, Informatik, Messtechnik
Professor für theoretische Elektrotechnik, Grundlagen der Elektrotechnik, Informatik und Messtechnik
Prof. Dr.-Ing. Anton Horn (Hoa)

Grundlagen der Elektrotechnik, GEE, Praktikum Messtechnik
Funktion:
Leitung Labor Allgemeine Elektrotechnik
Co-Leitung Labor Messtechnik
Studienfachberatung Master Applied Research in Engineering Sciences
Professor für Grundlagen der Elektrotechnik, GEE und Messtechnik
Dr. rer. nat. Marcus Koch

Medizinische, Naturwissenschaftliche und Pharmakologische Grundlagen, Wissenschaftliches Arbeiten, Heilkunde/Krankheitslehre (BA HK und BA PG)
LfbA für Hebammenkunde und Pflege
Dr. phil., Sozialpädagogin (M.A.) Tanja Feder

Praxisorientierte Ausbildung
Studienfachberaterin BA SO
LfbA Soziale Arbeit
BBA, M.Sc. Kerstin Hartmann

Studiengangleiterin BA Hebammenkunde
Praxisbeauftragte (BA Hebammenkunde)
QM in Gesundheitseinrichtungen, Hebammenkunde, Erste Hilfe (BA HK)
LfbA Hebammenkunde
Prof. Dr. Ina Schildbach
Politikwissenschaft mit Schwerpunkt Sozialpolitik
Leiterin des Masters Soziale Arbeit - Inklusion und Exklusion
Studienfachberaterin MA Inklusion und Exklusion
Auslandsbeauftragte der Fakultät
Politikwissenschaft mit Schwerpunkt Sozialpolitik
Prof. Dr. Michael Görtler
Theorien und Geschichte der Sozialen Arbeit
Studiengangleiter Soziale Arbeit Dual
Studienfachberater Soziale Arbeit Dual
Theorien und Geschichte der Sozialen Arbeit
M.Sc. Elena Reimchen
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Prof. Dr. Dr. phil. habil Amr Roushdy-Saad

Wissenschaftlicher Mitarbeiter im DAAD-Projekt
Mitglied der International Federation of Adapted Physical Activity.
Mitglied der Arabischen Gesellschaft für Sportpsychologie.
Mitglied des ägyptischen wissenschaftlichen Komitees für das nationale Projekt für Motortalent und Olympiasieger im ägyptischen Jugendministerium.
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
M.A. Lucie Kleiner-Samhoud
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
Lehrauftrag: Migration: Interdisziplinäre Perspektiven und aktuelle Herausforderungen (BA SO, BA MU)
Projektmitarbeiterin
M.A. Bettina Schwarz

Projektkoordinatorin im Projekt „Hightech x Sozialwirtschaft Bayern“
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
M.A., B.A. Nina Vischer
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Projekt „Digital Hate"
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Projekt "Digital Hate"
M.A. Jessica Hoyer
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Erziehungswissenschaft (M.A.) Rabia Kökten
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im ForGeRex – Forschungsverbund für Gegenwartsanalysen, Erinnerungspraxis und Gegenstrategien zum Rechtsextremismus in Bayern
Lehrauftrag: Antidiskriminierung – der Mensch im Blick (BA SO)
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im ForGeRex
M.A. Maria Reischl

Wissenschaftliche Mitarbeiterin RCHST Labor Pflege, Projekt REIKOLA
Lehrauftrag: Intersektionalität als Denk- und Handlungsansatz für die Soziale Arbeit
(BA SO, BA MU)
Wissenschaftliche Mitarbeiterin RCHST Labor Pflege
MBA, Dipl.-Soz.Päd. (FH) Sandra Schwarz

Studiengang- und Praxiskoordinatorin Soziale Arbeit Dual
Ansprechperson für organisatorische Fragen
Studiengang- und Praxiskoordinatorin Soziale Arbeit Dual
M.Sc. Johannis Mertens
Wissenschaftlicher Mitarbeiter RCHST Labor Physiotherapie
Wissenschaftlicher MItarbeiter im Labor Physiotherapie (Teil des Forschungsverbundes RCHST), Projekt Interreg 38 NEURO
Lehrauftrag: Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten (BA PT)
Lehrauftrag: Forschungsmethoden (BA PT)
Wissenschaftlicher Mitarbeiter RCHST Labor Physiotherapie
M.Sc. Lena Binder

Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Modellprojekt rehapro/punktgenau weiterlesen
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Modellprojekt rehapro/punktgenau
M.Sc. Elke Schulze, Advanced Clinical Practice - Orthopaedic Manual Therapy
Wissenschaftliche Mitarbeiterin RCHST Labor Physiotherapie
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Labor Physiotherapie (Teil des Forschungsverbundes RCHST), Projektarbeit, mit-Physio Netzwerk
Lehrauftrag: Erweiterte Therapiekonzepte (Studiengang Physiotherapie B.Sc.)
Wissenschaftliche Mitarbeiterin RCHST Labor Physiotherapie
M.Sc., B.Sc. Valentin Schedel
Wissenschaftlicher Mitarbeiter im Projekt MyReha digital und TePUS
Lehrauftrag:Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten, Forschungsmethoden, Differentialdiagnostik (BA PT)
Wissenschaftlicher Mitarbeiter im Projekt MyReha digital und TePUS
M.A. Melissa Schäffer

Fakultätsassistentin
Fakultätsassistentin
Christian Pfeffer

Hausverwaltung, Medienbetreuung Fak SG - Standort Prüfening
Hausverwaltung, Medienbetreuung Fak SG - Standort Prüfening
Hausmeister
M.A. Kyra Schneider
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Projekt "Digital Hate"
Wissenschaftliche Mitarbeiterin Projekt "Digital Hate"
M.A. Sonja Hildner

Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Modellprojekt rehapro/punktgenau weiterlesen
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Modellprojekt rehapro/punktgenau
Cornelia Fröhlich
Sekretariat
Sekretariat
Jürgen Heubach

Medienbetreuer, Workgroupmanager, Web-Redakteur, Moodle-Beauftragter
Medienbetreuer, Workgroupmanager, Web-Redakteur, Moodle-Beauftragter
Medien
M.A. Jana Faerber

Studiengangkoordinatorin BABS
Lehrauftrag: Akademische Schreibberatung (Alle Studiengänge)
Lehrauftrag: Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten (BA SO, BA MU, BA SOD)
Studiengangkoordinatorin BABS
Beauftragte für Gleichstellung und Vertrauensperson für Gleichbehandlung
Petra Pöschl

Sekretariat
Sekretariat
Dr. phil., M.A. Kerstin Pschibl

Fakultätsreferentin
Fakultätsreferentin
M.A. Krystian Wawrejko

Sekretariat
Sekretariat
M.A. Franziska Hauer

Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
Projektmitarbeiterin
M.A. Miriam Vetter

Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
Projektmitarbeiterin
Lena Hofeneder (geb. Nagengast)

Medizinische Fachkraft für Skill Lab - Labor
Medizinische Fachkraft für Skill Lab - Labor
Dr. phil., M.A. Corina Schiegl

Projektmitarbeiterin Therapeutisches Weaning
Projektmitarbeiterin Therapeutisches Weaning
B.Sc. Laura Hausruckinger

Praxisanleitung Pflege und ÖA Pflege
Lehrauftrag: Notfall- und Intensivpflege (Skills Lab) (BA PG)
Praxisanleitung Pflege und ÖA Pflege
M.A., M.A., M.Sc. Nina Greiner

Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Forschungsreferentin
Lehrauftrag: Clinical Reasoning (BA LP)
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Logopädin (M.Sc.) Christina Kurfeß
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Lehrauftrag: Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten; Projekt (BA LP)
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
M.A. Monika Friedl

Wissenschaftliche Mitarbeiterin RCHST Labor Pflege, Projekt REIKOLA
Wissenschaftliche Mitarbeiterin RCHST Labor Pflege
M.A. Anselm Stadler

Wissenschaftlicher Mitarbeiter im RCHST Labor Pflege und VR Projekt
Lehrauftrag: Qualitätsmanagement (Pflege)
Wissenschaftlicher Mitarbeiter im RCHST Labor Pflege
Dr. phil. Stefanie Obergrießer

Forschungsreferentin
Forschungsreferentin
M.Sc., Dipl.-Soz.Päd (FH) Andrea Wallner

Praxiskoordinatorin Pflege und Hebammenkunde
Praxiskoordinatorin Pflege und Hebammenkunde
Prof. Dr. Stefanie Richter
Sozialmedizin und Public HealthSozialmedizin und Public Health
Prof. Dr. phil. habil., Dipl.-Psych. Carl Heese
Rehabilitation
Praxisbeauftragter für die Studiengänge BA SO und BA MU
Theorie und Praxis der Rehabilitation und Inklusion
Prof. Dr. phil. Sandra Schütz
Empirische Sozialforschung im Bereich Gesundheit
(momentan in Elternzeit)
Empirische Sozialforschung im Bereich Gesundheit
Dipl.-Kulturwirtin (univ.) Verena Hämmerle

Studiengangkoordinatorin Pflege und Hebammenkunde
Studiengangkoordinatorin Pflege und Hebammenkunde
Dr. rer. pol. Caroline Dotter

Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
HTA Post-Doktorandin
Dipl.-Pol. Edda Currle

Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Sozialforschung und Technikfolgenabschätzung (IST)
Projektmitarbeiterin
Heidrun Berchtold

Faculty office ANK
Faculty office ANK
Jessica Allgaier
Team Assistance AI for Infrastructure and Urban Development
Hussein Bachir

Scientific Staff Member AI for Infrastructure and Urban Development
Kristina Lutz
Examinations and Internships Office
Professor of Engineering Thomas Schaeffer

Study advisor for Bachelor's / Master's degree programmes in Mechanical Engineering
- Technical advice for Bachelor's/Master's degree programmes in Mechanical Engineering
- If you have any questions regarding examinations, please contact the Examinations and Internships Department.
- If you have any questions regarding admission (in particular language qualifications), please contact the Admissions and Organisation Department.
Professor of Design, CAD, Machine Elements and Transmission Technology, Technical Mechanics, Multibody Systems and Motion Technology
Abbreviation: Sct
Professor of Engineering Werner Britten

Professor of Design, Machine Elements, CAD, Product Development/Strategy Methods
Abbreviation: Brw
Professor of Engineering Florian Nützel

Professor of Digital Product Development in Mechanical Engineering
Abbreviation: Nuf
Chair of the Examination Board for the Bachelor's Degree in Digital Engineering in Mechanical Engineering
Professor of Engineering Ulf Kurella

Professor of Design, Machine Elements
Abbreviation: Kuu
Practical representative for systems engineering
Professor of Engineering Carsten Schulz

Study advisor for Bachelor's degree in Digital Engineering in Mechanical Engineering
Professor of Mechatronic Product Development
Abbreviation: Scc
Michael Hochmuth, Graduate engineer (university of applied sciences)
system administrator
CAD/CAE, FEM and MD laboratory staff
Gerhard Bunz, Graduate in Information Technology (University of Applied Sciences)

CAD/CAE and Vehicle Dynamics Laboratory Staff
Christoph Ertl, Bachelor of Engineering
CAD/CAE Laboratory Employee
Johannes Bauer, B. Eng.

Laboratory staff for multi-body simulation
Johannes Böck, B.Eng.
MBS laboratory staff
Andreas Fesl, B.Eng.
Laboratory employee for multi-body simulation
Johannes Graf, B.Eng.

MBS laboratory employee
Theresa Günther, M. Sc
Research assistant, MBS laboratory
Christoph Kick, B.Eng.

Laboratory staff for multi-body simulation
Johannes Nicklas, B.Eng.

Laboratory staff for multi-body simulation
Bernhard Obermayer , B.Eng.

Laboratory staff for multi-body simulation
Valentin Schmid, B.Eng.
Laboratory staff for multi-body simulation
Matthias Schuderer, M.Sc.

Research assistant for multi-body simulation
Jonas Strasser, B.Eng.

Employee in the multibody simulation laboratory
Yannick Vogl, M.Sc.

Research assistant for multi-body simulation
Fabian Weistenfeld, B.Eng.

MBS laboratory employee
Dr. Nicole Breidenassel

Applied Physics; Building Physics;
Head of the physics practical course